Prezydent miasta Wejherowa

Banner

Aktualności

Dotrzymaliśmy słowa – w Śmiechowie powstał wielki układ drogowy

15-02-2018

Zakończył się II etap budowy Węzła Śmiechowo (Zryw). Dziś władze miasta oddały mieszkańcom do użytku ostatnio wykonane elementy układu drogowego. Roboty zostały ukończone ponad 4 miesiące przed planowanym terminem. W dwa lata, czyli w I i II etapie, inwestycji powstał dla mieszkańców Śmiechowa wielki układ drogowy, na który składają się: ul. Patoka wraz z trzema rondami, dwie łącznice do krajowej „szóstki”, ul. Jaśminowa oraz pełna infrastruktura towarzysząca, w tym zbiornik retencyjny oraz kanalizacja deszczowa - w również utwardzonej - ul. Gryfa Pomorskiego. W ramach inwestycji wybudowano również chodniki, ścieżki rowerowe oraz zatoki autobusowe. Całość inwestycji kosztowała prawie 27,9 mln zł. To największy projekt drogowy w skali miasta i największa miejska inwestycja w tej kadencji. Jest to realizacja jednego z podstawowych punktów programu Ruchu Społecznego „Wolę Wejherowo”, którego liderem jest Prezydent Krzysztof Hildebrandt.

 

W przyszłej kadencji Prezydenta i Rady Miasta Wejherowa zakończymy całość budowy Węzła Śmiechowo (Zryw) - wykonamy III etap, czyli tunele pod krajową „szóstka” i torami kolejowymi z połączeniem do ul. Sikorskiego. Po wynegocjowaniu i podpasaniu podsianiu przez Prezydenta Krzysztofa Hildebrandta porozumienia z PKP PLK w tej sprawie jest to w pełni realnie. Dzięki bezkolizyjnemu połączeniu mieszkańcy Wejherowa będą mogli szybko, wygodnie i bezpiecznie przemieszczać się pomiędzy południową i północną częścią miasta, a już dziś jest to możliwe w Śmiechowie.

 

- Budowa tego układu drogowego w dzielnicy Śmiechowo to największy projekt drogowy w skali miasta i największa miejska inwestycja w tej kadencji – podkreśla prezydent Wejherowa Krzysztof Hildebrandt.

 

Całość inwestycji (I i II etap) kosztowała prawie 27,9 mln zł. To ogromne środki. Władze miasta zdobyły na ten cel dofinansowanie w wysokości 2 426 209 zł z  Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej 2016-2019 (Edycja 2017), zaś kwotę 2 589 883,22 zł dołożyło Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Gdyni w zakresie sieci wodociągowej.

 

- Wybudowaliśmy w Śmiechowie m.in. około 3 km dróg asfaltowych, ok. 5 km chodników, ok. 2 km ścieżek rowerowych, 2,8 km kanalizacji deszczowej, 3 ronda, 5 zatok autobusowych i postawiliśmy ponad 118 lamp oświetleniowych. Ponadto wybudowaliśmy zbiornik retencyjno-chłonny oraz wykonaliśmy lub przebudowaliśmy gazociąg, sieci elektroenergetyczne i teletechniczne,  a także kanały technologiczne do monitoringu – podsumowuje zastępca prezydenta Beata Rutkiewicz. - Co ważne skończyliśmy ją przed czasem, bo realizacja przebiegła bardzo sprawnie. Umowa z wykonawcą była zawarta do końca czerwca 2018 roku a odbioru dokonaliśmy 15 lutego 2018 roku, czyli ponad 4 miesiące szybciej.

 

 

Realizujemy „Program dla Wejherowa.

 

Dodajmy, że trwa budowa Węzła Wejherowo (Kwiatowa) z tunelem pod torami kolejowymi, która zakończy się w przyszłym roku. Wcześniej w obecnej  kadencji został już wykonany Węzeł Działki w zachodniej części miasta. Budowa dróg i węzłów drogowych była jednym z najważniejszych punktów „Program dla Wejherowa”, z którym Prezydent Krzysztof Hildebrandt i Ruch Społeczny „Wolę Wejherowo” szli do wyborów w roku 2014. O budowę strategicznych dla miasta połączeń drogowych zbiegali wszyscy członkowie i radni z „Wolę Wejherowo”. W Śmiechowie najbardziej zaangażowani byli nasi radni z tej części miasta, czyli Henryk Kanczkowski, Henryk Jarosz i Mariusz Łupina.

 

- Ten odbiór to sukces i ogromna satysfakcja, co pokazuje jak dużo robi się dla dobra mieszkańców i układu komunikacyjnego w naszym mieście. - powiedział w imieniu radnych i mieszkańców Henryk Kanczkowski, przewodniczący Komisji Spraw Komunalnych Rady Miasta Wejherowa, który od wielu lat zabiegał o tę inwestycję. - Mieszkańcy od dawna oczekiwali, aby usprawnić komunikację drogową w rejonie Śmiechowa, zwłaszcza wzdłuż drogi krajowej nr 6 i w kierunku os. Kaszubskiego oraz szpitala, żeby ułatwić przejazd przez miasto i żeby w tym rejonie nie tworzyły się korki. Cieszę się, że wykonaliśmy pierwszy  i drugi etap Węzła Śmiechowo, tak bardzo potrzebnego połączenia w północnej części Wejherowa, która usprawni ruch nie tylko w tym rejonie miasta.

 

Warto dodać, że jednym z priorytetów przy powstającym Węźle Śmiechowo (Zryw) było bezpieczeństwo zarówno kierowców, pieszych, jak i rowerzystów. Stąd zastosowano m.in. zgodnie z aktualnymi przepisamiprawnymi, projektem i wymogami techniczno-budowlanymi, charakterystyczne żółte, drogowe barierki ochronne. Ich zastosowanie w tym miejscu ma szczególnie duże znaczenie, gdyż może istnieć zagrożenie dla ruchu pieszego i samochodowego.

 

Węzeł Śmiechowo (Zryw) zostanie dokończony - to nasze zadanie i zobowiązanie  na kolejną kadencję.

 

W przyszłej kadencji 2018-2023 dokończymy budowę Węzła Śmiechowo (Zryw) - wykonamy trzeci etap, czyli tunele pod krajową „szóstką” i torami kolejowymi z połączeniem do ul. Sikorskiego. – zapewnia lider „Wolę Wejherowo”, Prezydent Krzysztof Hildebrandt. - To ogromnie trudne z uwagi na skalę inwestycji i znaczne koszty, ale chcę te zadania dokończyć. Wiem jak to zrobić, mam doświadczenie i zespół bardzo dobrych współpracowników. Jak zawsze, na pewno pomogą mi radni z „Wolę Wejherowo”.

 

Po wynegocjowaniu i podpisaniu przez Prezydenta Krzysztofa Hildebrandta porozumienia z PKP PLK w tej sprawie jest to w pełni realnie.

 

- Po wieloletnich trudnych rozmowach z PKP w zakresie docelowych bezkolizyjnych rozwiązań komunikacyjnych na terenie naszego miasta, podpisaliśmy porozumienie z zarządem PKP, które określa  zakres inwestycji realizowany przez PKP, dotyczący przede wszystkim budowy przejazdów pod torami przy Węzłach: Śmiechowo (Zryw) i Nanice. Jak wszyscy wiemy, kolej  rozpoczęła już prace projektowe i ma zapewnione finansowanie na całą inwestycję – wyjaśnia prezydent Krzysztof Hildebrandt.- To duże wyzwanie nie tylko po stronie kolei,  ale także po stronie miasta, ponieważ z budową kolejowych wiaduktów związane są inwestycje drogowe. Co ważne, planowane inwestycje w części miejskiej muszą być ściśle zsynchronizowane z pracami realizowanymi przez PKP.  Nie możemy naszej części wykonać ani wcześniej, ani późnej.

 

 

Więcej o planowych w Wejherowie inwestycjach drogowo-kolejowych:

 

http://www.wejherowo.pl/artykuly/czekaja-nas-inwestycje-kolejowe-i-drogowe-w-wejherowie-a5549.html

http://www.wejherowo.pl/artykuly/bardzo-dobre-wiesci-dla-mieszkancow-a5542.html

 

 

lista aktualności
Wszelkie prawa zastrzeżone dla www.krzysztofhildebrandt.pl Strona powstała ze środków prywatnych Krzysztofa Hildebrandta                  Polityka cookies
Copyright © 2012, Krzysztof Hildebrandt